افزایش مصرف شیشه در بین زنان ایرانی
نوشته شده توسط : nahal
http://www.rikhtopash.com/aks4/shishee.jpg



فارس: مشاور كمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینكه مصرف شیشه در بین زنان ایرانی رو به افزایش است،‌ گفت: روزانه 16 زن به علت مصرف مواد مخدر دستگیر می‌شوند.



مجید ابهری گفت: بر اساس یك پژوهش میدانی به این نتیجه رسیدیم كه زنان به دلیل كنجكاوی و اثبات بزرگ شدن خود، فریب خوردن توسط تبلیغات دروغ و علاقه به همسر به اعتیاد روی می‌آورند.



این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی با بیان اینكه برخی زنان برای اثبات علاقه به همسر خود، به قرص‌های روانگردان روی می‌آورند، اظهار داشت: مردانی كه زنان خود را به اعتیاد می‌كشانند تنها برای داشتن یك شریك جرم، دست به این اقدام می‌زنند.



وی با بیان اینكه برخی زنان برای اثبات بزرگ شدن خود و نداشتن ترس از مواد مخدر به مصرف آن روی می‌آورند، گفت: این گروه از زنان برای اینكه توسط دوستان خود مورد تمسخر قرار نگیرند به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند همچنین برخی زنان، تحت تأثیر تبلیغات دروغین در خصوص اعتیاد‌آور نبودن قرص‌های روانگردان قرار گرفته و فریب آن را می‌خوردند؛ البته در بعضی موارد، نخستین تجربه مصرف این مواد، آخرین تجربه آنها می‌شود به این معنا كه در نخستین مصرف، جان خود را از دست می‌دهند.



*شیشه ماده اصلی تشكیل دهنده داروهای لاغری ماهواره‌ای است



ابهری، گرایش برخی زنان به مصرف مواد مخدر را به دلیل تبلیغات فریبنده و دروغین دانست و اضافه‌ كرد: برخی زنان از روی كنجكاوی به مصرف شیشه روی آورده و گروه دیگر نیز ناخودآگاه و تحت تأثیر تبلیغاتی كه ماده مخدر شیشه را موجب لاغری یا جوان شدن پوست معرفی می‌كند به مصرف آن روی می‌آورند.



وی با اشاره به اینكه شیشه یكی از مواد اصلی تشكیل دهنده داروهای لاغری است كه در ماهواره تبلیغ می‌شود، ‌اظهار‌ داشت: زنان با مصرف این داروهای لاغری به اعتیاد كشیده می‌شوند.



این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی با بیان اینكه مصرف سیگار، قلیان و مواد مخدر روانگردان به لحاظ رفتار‌شناسی، دلیلی برای اجتماعی بودن افراد نیست، ادامه‌ داد: این رفتارها نشان‌دهنده ضعف در اعتماد به نفس و ترس از نه گفتن به سایرین است





:: بازدید از این مطلب : 1030
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 17 مرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: